Szkolenia przewidziane w ramach projektu dla kadry kierowniczej:
• Strategiczne zarządzanie uczelnią
Planowany termin realizacji: 2018 r.
Czas trwania szkolenia: 16 h (2 dni).
Szkolenie będzie odbywać się w dni robocze.
Ilość miejsc: 25.
Miejsce szkolenia: Kraków UR.
Tematyka: controling, zarządzanie, zarządzanie strategiczne w ustawie o finansach publicznych, wdrażanie strategii i zarządzanie informacją.
Program szkolenia:
• Istota NPM (new public management) omówienie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania strategicznego.
• Elementy zarządzania strategicznego w ustawie o finansach publicznych.
• Elementy zarządzania strategicznego.
• Formułowanie celów spójność i relacje celów.
• Elementy strategii szkoły wyższej.
• Wskaźniki i mierniki realizacji celów.
• Controlling strategiczny i operacyjny.
• Wdrażanie strategii i zarządzanie przez cele.
• Zarządzanie strategiczne w oparciu o budżet zadaniowy.
Szkolenie zakończy się wydaniem certyfikatu ukończenia szkolenia.
• Szkolenie w zakresie podniesienia kompetencji kadr kierowniczych i administracyjnych uczelni w kontekście dostosowania Uczelni do wymogów wprowadzonych w reformie szkolnictwa wyższego
Planowany termin realizacji: 2018 r. Szkolenie będzie odbywać się w dni robocze.
Czas trwania szkolenia: 25 h.
Ilość miejsc: 25.
Miejsce szkolenia: Kraków Uniwersytet Rolniczy.
Tematyka: ewaluacja działalności naukowej w świetle Ustawy 2.0.
Program szkolenia:
• Kształcenie studentów i doktorantów.
• Pracownicy uczelni i ścieżki kariery.
• Finansowanie szkolnictwa wyższego i nauki.
• Współpraca UR z otoczeniem społ.- gosp.
• Ewaluacja działalności naukowej w świetle Ustawy 2.0.
• Regulacje prawne dotyczące szkolnictwa wyższego.
• Omówienie zmian legislacyjnych w świetle dostosowania UR do wymogów Ustawy 2.0.
• Konsultacje eksperckie bezpośrednie i zdalne związane z opracowywaniem założeń i aktów prawnych związanych z restrukturyzacją uczelni
Planowany termin realizacji: 2018 r. (25 h) i 2019 r. (25 h).
Spotkania bezpośrednie i zdalne związane z opracowywaniem założeń i aktów prawnych związanych z restrukturyzacją.
• Kierowanie zespołem w uczelni - trening kompetencji menedżerskich
Planowany termin realizacji: 2019 r.
Czas trwania szkolenia: 16 h zajęć - 2 dni, zajęcia prowadzone w dni robocze.
Miejsce szkolenia: Uniwersytet Rolniczy.
Liczba miejsc: 25.
Certyfikat ukończenia szkolenia.
Program szkolenia:
1. Efektywny kierownik zespołu w uczelni.
• Dwa style przywódcze.
• Zakres zadań kierownika a specyfika pracy w uczelni.
• Cechy dobrego szefa, autodiagnoza uczestników.
2. Jakim zespołem kieruję? Mapowanie zespołu.
• Cztery główne typy osobowości pracowników zgodnie z koncepcją Junga - Marstona.
• Kluczowe potrzeby i potencjał moich pracowników.
• Diagnoza typu osobowości kierownika.
• Jak rozpoznać typ osobowości pracownika?
• Mocne strony i obszary do rozwoju każdego z typów osobowości.
3. Określenie i wprowadzenie zasad współpracy w szkole wyższej.
• Expose kierownika, czyli jak skutecznie wprowadzić zasady.
• Sztuka przemawiania do zespołu jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować.
• Nigdy nie zaczynaj swojej prezentacji od... - skuteczne metody na zepsucie każdego wystąpienia.
• Egzekwowanie zasad.
4. Delegowanie zadań, jako podstawowe narzędzie zarządzania zespołem.
• Kiedy kierownik powinien delegować zadania?
• Procedura efektywnego i motywującego delegowania zadań w uczelni.
• Wybór zadań.
• Stopnie delegowania.
• Struktura skutecznej rozmowy delegującej jak delegować zadania poszczególnym typom osobowości, aby uruchamiać ich motywację do realizacji zadania.
• Najczęściej popełniane błędy.
5. Efektywna komunikacja z pracownikami.
• Kiedy kierownik jest uległy, agresywny i asertywny budowanie optymalnej postawy w stosunku do zespołu.
• Udzielanie konstruktywnych i motywujących informacji zwrotnych.
• 3 etapy konstruktywnego krytykowania.
• Procedura chwalenia i nagradzania.
• Wykorzystanie najsilniejszych motywatorów pozafinansowych.
6. Podsumowanie szkolenia i wyciągnięcie kluczowych wniosków.
• Zaplanowanie wdrożenia w praktykę zawodową nowych umiejętności.
7. Zasady współpracy w szkole wyższej, procedura efektywnego i motywującego delegowania zadań, efektywna komunikacja z pracownikami.